Sunday, February 27, 2011

Are Republic Tires Good

bitter


"C'è chi dice che la casa editrice Orecchio acerbo (il nome viene da un verso di Rodari) ideata e diretta da Fausta Orecchio e da Simone Tonucci sia la migliore d'Italia, quanto a progetto grafico e a qualità dei libri ma anche per l'originalità di un'impostazione attualissima che, si potrebbe dire, sta a cavallo tra libri per ragazzi e libri d'arte. In essi testo e immagini riescono sempre a fondersi perfettamente grazie all'intelligente scelta dell'abbinamento di scrittore e illustrator and interest of subjects. The criticism made by some "experts" for publishing his childhood and puberty is that these books often seem to speak more to adults, that their beauty makes them valuable as objects but unsuitable for children, but this is criticized by envy rather than compelling findings: first, because you do not see why we should give books to children in all respects and not sloppy beautiful book in every way, and: second, because the books are almost always beautiful for most age groups. Pinocchio, Treasure Island or Huckleberry Finn are only books for children?
A merit of this publishing house lies, in attention to the graphics, and the perfection of this listing page and the press, they explore the world of today's image makers, cartoonists and illustrators of talent of many nations, but mostly Italian, and is already known that newcomers or almost. Now, strong statements reached, Fausta Orecchio began to explore a new area of \u200b\u200bintervention, that of the book for young children, for children who begin to read, or know how to read recently, and of course for adults who like to spend time and attention to their children or other people's children, finding pleasure in the duty and vice versa.
books "Toon" Ear of green books are 23 to 16 formats that are often left to cover an area a prodotti superficiali, poco pensati e poco inventivi, poco stimolanti per il pubblico cui si rivolgono. Ma si sa, il mercato delle cose per l'infanzia è molto florido, e non trascura nessuna occasione di rapido guadagno. (Un'eccezione in Italia è certamente stata la serie della Pimpa di Altan, creata per sua figlia e proseguita per sua nipote.) I primi due "Toon" sono Topo Lino si prepara di Jeff Smith, testo e illustrazioni per i più piccini, che narra l'impresa di un topolino che "si prepara" per seguire mamma e fratelli in un granaio, vestendosi con molta fatica ma salvo poi scoprire che i topi non hanno bisogno di vestiti (l'autore pensa alla fatica dei bambini per imparare a mettersi le scarpe o ad abbottonarsi i pantaloni eccetera) Jack and the box and Art Spiegelman, one of Maus, a child whose parents give a box that contains a misirizzi jovial, funny bizarre provocative, and above all always cheerful. Smith
images are sharp and clear, those of Spiegelman's most complex and varied, to talk to children is already a bit 'older. And still the largest (seven or eight years, I would say) are the children who thought Joann Sfar, author of the wonderful series "adult" the rabbi's cat who triumphed in France and elsewhere. With Mr. Crocodile really hungry, the format is done by horizontal and vertical text is adapted to the messy vitality of Completion images, nervous and snappy. It tells of a crocodile tired of the jungle, where it is increasingly difficult to feed, who moves into town and you know a girl with which weaves a dialogue model, in which the two were polite to each other before they intervene in the action of convicts and a nice young alcoholic, but he is rather erudite on the reality of the girl and their hidden brutality: "The only difference between my jungle and your supermarket here is that you pay people to kill for you .
Utopia Darwinian (or reminder) to Sfar, who works on the premise that life is violence and the "human" is up to their ears.
Come si vede, non si tirano indietro di fronte ai problemi di una contemporaneità disastrata né Joann Sfar né Fausta Orecchio. La quale, pronta a proporre libri ai "grandi" del nostro fumetto e della nostra illustrazione, li invita però a misurarsi con il pubblico dei bambini, e cioè ad assumersi una responsabilità anche "pedagogica". Ha scritto, per presentare la nuova collana, che "scrivere e disegnare per i bambini vuol dire assumersi una responsabilità e al tempo stesso scoprirsi, con umiltà e autenticità. Lasciare da parte la vanità, la ‘bella scrittura' e il ‘bel disegno' fini a se stessi, a cui i più piccoli non sono affatto interessati." E cita Singer, grande anche come autore di libri per l'infanzia, che saggiamente constatava: "I bambini leggono i libri, non le recensioni. Non gliene importa un fico secco dei critici. Quando un libro è noioso, sbadigliano apertamente senza vergogna o paura dell'autorità." (da Goffredo Fofi, Orecchio fino per vignette d'arte , "Il Sole 24 Ore Domenica", 27/02/'11)

0 comments:

Post a Comment